Her har vi samlet svar på de vanligste spørsmålene våre kunder lurer på. Finner du ikke svar her, kan du bruke skjemaet under til å sende oss spørsmålet ditt så skal vi svare så fort som mulig.

Før du bestiller

Hos oss er det enkelt å bestille som bedrift, kommune eller skole. Du legger de varene du ønsker i handlekurven, og når du kommer til kassen så trykker du på den oransje knappen som heter “BESTILL SOM BEDRIFT”.

Du vil da ankomme kassen for bedrifter. De første feltene under overskriften “Faktureringsdetaljer” er for hvor fakturaen skal sendes. Dette er spesielt viktig for kommuner med sentrale faktureringsavdelinger. Etter at du har fylt inn organisasjonsnummer, kan du fylle inn adressen for hvor bestillingen skal sendes.

NB: Husk å velge fraktalternativet “Bedriftspakke” for levering i arbeidstiden.

Vi sender deretter ut din ordre som normalt, og sender faktura til oppgitt fakturaadresse (e-post) eller via EHF hvis ditt organsisasjonsnummer støtter dette.

Du trenger kun å oppgi ditt personnummer hvis du velger å benytte deg av KLARNA sin faktura- eller delbetaling. Ved betaling med VIPPS, VISA eller kredittkort trenger du ikke å oppgi personnummer.

Endring av din ordre

Hvis du ønsker å fjerne en vare fra din bestilling er det viktig at du gir oss beskjed så fort som mulig. Opplys om ordrenummer og hvilken vare du ønsker å fjerne fra ordren. Har du mottatt en e-post om at din ordre er behandlet så er pakken allerede forlatt lageret vårt, og vi har da dessverre ingen mulighet til å gjøre noen endringer.

Vi har dessverre ikke mulighet til å legge til flere varer på en ordre som allerede er bestilt. Dette skyldes at vi ikke har mulighet til å belaste deg mer enn det beløpet du allerede har bekreftet da du gjennomførte ordren.

Den enkleste måten vi løser dette på er at du bestiller på nytt og legger til alle varene du ønsker. Deretter kontakter du oss gjennom skjemaet nederst på denne siden, og sier at din originale ordre skal kanselleres. Oppgi ordrenummer. Vi kansellerer da din originale ordre og behandler din seneste ordre. Når vi behandler ordrene legger vi også merke til om en kunde har bestilt de samme varene flere ganger, og vi pleier å ringe opp kunden for å bekrefte dette.

Du kan kansellere din ordre ved å sende oss en mail i skjemaet nederst på denne siden. Hvis ordren allerede har forlatt lageret, vil vi dessverre måtte trekke fra kostnadene knyttet til retur fra beløpet vi refunderer. Det er derfor viktig at du gir oss beskjed så fort som mulig. Vi sender ut ordre kl 10 alle hverdager.

Fraktspørsmål

Du kan enkelt sende ordren til en annen adresse enn din egen. Når du fyller inn skjemaet i kassen er “Dine opplysninger” deg som betaler, og “Levering” dit pakken skal sendes.

Postnord henter daglig ordre fra vårt lager.

  • Hvis du velger fraktalternativet nærmeste utleveringssted, vil din ordre bli levert til ditt nærmeste Postnord utleveringssted basert på ditt postnummer.
  • Bedriftspakke leveres direkte til adressen i arbeidstid mellom 08-16, og sjåføren skal ta kontakt for å avtale leveringstid.
  • Fraktalternativet hjem i postkassen håndteres først av Postnord, for å bli levert i postkassen av Bring. Hvis sjåføren ikke får plass til pakken i postkassen, eller av andre grunner ikke får levert pakken, blir den levert til postens/brings nærmeste utleveringssted. 

Når vi har mottatt din ordre får du automatisk en epost med bekreftelse til den epostadressen du skrev inn da du bestilte. Denne kan havne i søppelpost. Se gjerne gjennom denne for å se at alt er korrekt.

Når ordren din forlater vårt lager mottar du en mail hvor du finner en link til sporing av din pakke.

Sendingsnummeret kan du lime inn i Postnord sin sporingstjeneste, og der finner du også chat, mail og telefon til Postnord sin kundeservice.

Hvis du har opprettet bruker i vår nettbutikk vil du også kunne se status på dine bestillinger under “min konto”. 

Spor pakke her

Våre leveringstider avhenger av når du bestiller og hvor i Norge du bor.

Hvis du bestiller før kl 10 på en hverdag, vil vi sende den ut samme dag fra vårt lager i Oslo.

Det tar vanligvis 24-48 timer før pakken ankommer nærmeste hentested eller din postkasse, og noe lenger hvis du bor nord for Trondheim.

  • Varen leveres hjem i postkassen din så fremt den får plass.
  • Du får levering i postkassen fem dager i uken
  • Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning. Pakken kan leveres over hele landet.
  • Du varsles om at pakken er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.

Pakken sendes til nærmeste utleveringssted basert på ditt postnummer. Du vil motta varsling på sms og e-post når pakken er på vei, samt når pakken har ankommet utleveringsstedet.

På Postnords hjemmeside eller i Postnord sin app kan du endre utleveringssted, betale for hjemlevering og mye mer.

Bedriftspakken leveres til din bedriftsadresse mellom kl 08:00-16:00, og Postnord sin sjåfør avtaler en tid for levering med telefonnummeret som er oppgitt i ordren.

Bytte og retur

Kontakt oss i skjemaet nederst på denne siden og oppgi ordrenummer så skal vi hjelpe deg umiddelbart 🙂

Kontakt oss i skjemaet nederst på denne siden og oppgi ordrenummer så skal vi hjelpe deg umiddelbart 🙂

Når ordren din forlater vårt lager mottar du en mail hvor du finner en link til sporing av din pakke.

Sendingsnummeret kan du lime inn i Postnord sin sporingstjeneste, og der finner du også chat, mail og telefon til Postnord sin kundeservice.

Hvis du har opprettet bruker i vår nettbutikk vil du også kunne se status på dine bestillinger under “min konto”. 

Som forbruker har du 14 dagers angrefrist fra du mottar en pakke. For å benytte deg av angreretten må du informere oss om dette innen 14 dager fra du har mottatt din ordre. Det holder at du sender oss en mail om dette i skjemaet nederst på denne siden.

Legg deretter en lapp i esken om at du angrer kjøpet. For rask behandling er det lurt om du også informerer om ordrenummeret, gjerne ved å fylle ut dette angrerettskjemaet. Send oss pakken, sammen med angreskjema, fra ditt nærmeste postkontor, også refunderer vi deg så snart vi mottar pakken.

Adresse som returer skal sendes til:

Scientist Factory
Kjelsåsveien 168, 0884 Oslo
Telefon: +4745971880
Mail: ordre@forskerfabrikken.no

Noen ganger er vi uheldige, og varer kan være feilprodusert eller bli skadet under frakt. Dette løser vi ved å sende deg en ny vare såfremt vi har den på lager.

Kontakt oss i skjemaet nederst på denne siden og oppgi ordrenummer så skal vi hjelpe deg umiddelbart 🙂

Samarbeid

Vi er alltid på utkikk etter spennende samarbeidspartnere, og er åpne for samarbeid i mange forskjellige former. Send oss en mail i skjemaet under om du har et forslag til et samarbeid så tar vi det derfra 🙂

Kjøpsbetingelser